Novoroční předsevzetí? Stanovte si taková, která vám vydrží

08.01.2020 14:06

Novoroční předsevzetí? Proč ne! Ale s rozumem

Nový rok přímo vybízí k tomu, abychom ukončili staré záležitosti a s otevřenou náručí přivítali nové. S dalším rokem proto přichází i řada předsevzetí, která si, mnohdy velmi neuváženě, stanovujeme. Zhubnu, budu cvičit, začnu zdravě jíst, přestanu kouřit. To jsou ta nejčastější předsevzetí, kterými se chceme „mučit”. Není divu, že jejich plnění během pár týdnů, ne-li dnů, vzdáváme. 

Zavzpomínejte, jaká novoroční předsevzetí jste si doposud dávali. Většinou se všechna točí kolem životního stylu, nejrůznějších omezení, nařízení nebo dokonce zákazů. Tudy ale cesta nevede. Chcete zhubnout? Udělejte to tak, aby vás to bavilo. Chcete žít zdravě? Najděte si parťáka, který vás v tom nenechá a budete na to úsilí dva. Každý přece ví, že ve dvou se to lépe táhne. Chcete v novém roce více cestovat? Zapojte celou rodinu...  

Cílem je být spokojenější 

Všechna novoroční předsevzetí mají stejný základ. Dáváme si je, protože chceme být spokojenější. Šťastnější. Abychom ale předsevzetí úspěšně splnili a osvojili si nové návyky, chce to čas. Začínejte pomalu, žádné radikální změny ze dne na den.  

Po novém roce se opět zaplní posilovnyChcete cvičit? Pro začátek stačí jednou, dvakrát týdně. Hlavně pravidelně. Chcete změnit jídelníček? Postupně vyřaďte nezdravé potraviny a nahrazujte je těmi zdravějšími. Stanovte si konkrétní (reálné), dílčí cíle, které budete moci sledovat. Na příklad, že chcete do konce března zhubnout 5 kilo. Nebo uběhnout v kuse 3 kilometry. Či z jídelníčku úplně vyřadit smažené. Když si tyto cíle „odškrtnete”, stanovíte si další a pokračujete. Hlavně se vyhýbejte slibům typu „na konci roku budu o 20 kilo lehčí”. Ty nikam nevedou. 

Důležitá je samozřejmě také pevná vůle a motivace. A jakmile se z motivace stane návyk, máte vyhráno

S pevným zdravím půjde všechno lépe 

Zdraví je základem všeho. Mělo by pro nás být na prvním místě. Proto o něj pečujte po celý rok, nejenom na začátku. Novoroční předsevzetí ale může být dobrým odrazovým můstkem.  

  • Důležitá je silná imunita, která se pak o spoustu věcí postará za nás. Jak si ji vybudovat, to si přečtěte třeba v našem článku
  • Zařaďte do svého jídelníčku postupně více zeleniny, ovoce, luštěnin a ryb. Naopak pomalu omezujte cukr a sůl. K těmto změnám ale nepřistupujte radikálně, jinak to končí vybílenou ledničkou. 
  • Více pohybu, více endorfinů, více štěstí. Je to jednoduchá rovnice. Začněte třeba s procházkami, na kterých budete zrychlovat chůzi, a s lehkým cvičením. Je důležité nepřepálit začátek. 

Související produkty

Nepochybujte o sobě, tentokrát to zvládnete! Pamatujte, že vše děláte hlavně pro sebe. Abyste byli spokojení a šťastní. Protože jedině tak dokážete činit šťastnými i ty kolem sebe. 

Herbář ke stažení
Herbář ke stažení
Stáhnout herbář

Herbář  PURUS MEDA

V herbáři najdete všechny účinky více než 50 bylinek.

Stáhnout herbář